Styrelsen för 2016/2017:
Ordförande: Lisa Magnusson
Vice Ordförande: Sina Granat
Sekreterare: Anna Lyckström
Kassör: Maria Lundberg
Klubbmästare: Frida Andre
Andra Poster:
Webbansvarig: Ann-Helen Thornéus
Suppleant: Annika Grundberg
Ordförande (O)
Ordföranden ansvarar för:
- Klubbverksamheten bedrivs enligt LC:s idéer och stadgar.
- Klubbens möten blir förberedda.
- Klubben informeras om andra klubbars medlemsbrev, inbjudningar, RO-brev, DO-brev samt HS och RM-protokoll.
- Övriga styrelseledamöter och valda kommittéer fullgör sina åligganden.
- Ny medlem informeras om hur LC bedrivs.
- Representera klubben som klubbdelegat på KOM, DM och RM samt att i de fall där ordföranden inte kan närvara finna en ersättare från klubben att representera och föra klubbens talan.
Vice Ordförande (VO)
Vice ordförande blir ordförande i efterkommande verksamhetsårs klubbstyrelse (Matrikeln, §13:3).
Vice ordförande ansvarar för:
- att föredragshållare och gäster tas omhand under klubbmöten (Matrikeln: PM för klubbstyrelse) samt att eventuella inköp av presenter till föredragshållare görs.
- att bevaka att nyrekrytering av klubbmedlemmar inte blir eftersatt (Matrikeln: PM för klubbstyrelse).
- administration i samband med inval av ny klubbmedlem (Matrikeln, § 7).
- att klubbens dokumentation av rutiner, angående invalsprocess för nya medlemmar, efterföljs och hålls uppdaterad för klubbmedlemmarna.
- diverse inköp (t.ex matrikel, LC-pins, LC-diplom, mousserande vin) i samband med invalsmöte (Styrelsemötesprotokoll 2009-03-19).
- att följande utskick görs:
- Innehållsrika program utsändes enligt distributionslista beslutad av HS
- (Matrikeln: PM för klubbstyrelse).
- Förslag på kandidater till DO skickas till distriktets valberedning senast 2 månader innan DM. (Matrikeln: PM för klubbstyrelse).
- att sköta kontakter med klubbens nummer- och vänklubbar (Matrikeln: PM för klubbstyrelse)
Sekreterarens (S)
Sekreteraren ansvarar för:
- att klubbmötesprotokoll skrivs efter varje möte och laddas upp på LCS:s hemsida, mailas till klubbmedlemmarna och till LCS funktionärer enligt distributionslista (som finns att ladda ner på LCS:s hemsida).
- närvarostatistik, turordning för 3 minuter (reserv för mötet blir nästkommande mötes ordinarie) samt att 100 %-möte rapporteras till Elizas tidningsredaktör (OBS! Skriv ”100-möte” i mailets ämnesfält).
- att ny medlems namn, adress och telefon antecknas i klubbrevet i anslutning till invalet.
- att föra protokoll vid varje klubbstyrelsemöte och maila ut till samtliga klubbmedlemmar samt laddas upp på LCS: hemsida.
- att valmötesprotokollet mailas, senast den 1 maj, till klubbmedlemmar och till LCS funktionärer enligt distributionslistan.
- att verksamhetsberättelse, årsmötesprotokoll samt närvarostatistik mailas senast den 30 juni till klubbmedlemmar och till LCS funktionärer enligt distributionslista.
Klubbmästare (KM)
Klubbmästaren ansvarar för att (Matrikeln: PM för klubbstyrelse):
- På- och avanmälningar av medlemmar och gäster tas emot.
- Förteckning över närvarande gäster och medlemmar vid mötet lämnas till sekreteraren.
- Praktiska arrangemang kring klubbmöten fungerar.
Kassör (K)
Kassören ansvarar för att (Matrikeln: PM för klubbstyrelse):
- Klubbens räkenskaper sköts samt att anmäla klubbkonto till LCS Rikskassör.
- Medlemsavgifter inkasseras, medlemsavgiften betalas till LCS samt att KOM avgiften betalas till LCS i tid.
- Räkenskaperna granskas av revisorerna i god tid före klubbens årsmöte
Webbansvarig
- Ansvarar för att klubbens hemsida hålls uppdaterad.