Styrelsen

Styrelsen för 2016/2017:

Ordförande: Lisa Magnusson

Vice Ordförande: Sina Granat

Sekreterare: Anna Lyckström

Kassör: Maria Lundberg

Klubbmästare: Frida Andre

Andra Poster:

Webbansvarig: Ann-Helen Thornéus

Suppleant: Annika Grundberg

 

Ordförande (O)

Ordföranden ansvarar för:

  1. Klubbverksamheten bedrivs enligt LC:s idéer och stadgar.
  2. Klubbens möten blir förberedda.
  3. Klubben informeras om andra klubbars medlemsbrev, inbjudningar, RO-brev, DO-brev samt HS och RM-protokoll.
  4. Övriga styrelseledamöter och valda kommittéer fullgör sina åligganden.
  5. Ny medlem informeras om hur LC bedrivs.
  6. Representera klubben som klubbdelegat på KOM, DM och RM samt att i de fall där ordföranden inte kan närvara finna en ersättare från klubben att representera och föra klubbens talan.

 

Vice Ordförande (VO)

Vice ordförande blir ordförande i efterkommande verksamhetsårs klubbstyrelse (Matrikeln, §13:3).

 Vice ordförande ansvarar för:

  1. att föredragshållare och gäster tas omhand under klubbmöten (Matrikeln: PM för klubbstyrelse) samt att eventuella inköp av presenter till föredragshållare görs.
  2. att bevaka att nyrekrytering av klubbmedlemmar inte blir eftersatt (Matrikeln: PM för klubbstyrelse).
  3. administration i samband med inval av ny klubbmedlem (Matrikeln, § 7).
  4. att klubbens dokumentation av rutiner, angående invalsprocess för nya medlemmar, efterföljs och hålls uppdaterad för klubbmedlemmarna.
  5. diverse inköp (t.ex matrikel, LC-pins, LC-diplom, mousserande vin) i samband med invalsmöte (Styrelsemötesprotokoll 2009-03-19).
  6. att följande utskick görs:
  7. Innehållsrika program utsändes enligt distributionslista beslutad av HS
  8. (Matrikeln: PM för klubbstyrelse).
  9. Förslag på kandidater till DO skickas till distriktets valberedning senast 2 månader innan DM. (Matrikeln: PM för klubbstyrelse).
  10. att sköta kontakter med klubbens nummer- och vänklubbar (Matrikeln: PM för klubbstyrelse)

 

Sekreterarens (S)

Sekreteraren ansvarar för:

  1. att klubbmötesprotokoll skrivs efter varje möte och laddas upp på LCS:s hemsida,  mailas till klubbmedlemmarna och till LCS funktionärer enligt distributionslista (som finns att ladda ner på LCS:s hemsida).
  2. närvarostatistik, turordning för 3 minuter (reserv för mötet blir nästkommande mötes ordinarie) samt att 100 %-möte rapporteras till Elizas tidningsredaktör (OBS! Skriv ”100-möte” i mailets ämnesfält).
  3. att ny medlems namn, adress och telefon antecknas i klubbrevet i anslutning till invalet.
  4. att föra protokoll vid varje klubbstyrelsemöte och maila ut till samtliga klubbmedlemmar samt laddas upp på LCS: hemsida.
  5. att valmötesprotokollet mailas, senast den 1 maj, till klubbmedlemmar och till LCS funktionärer enligt distributionslistan.
  6. att verksamhetsberättelse, årsmötesprotokoll samt närvarostatistik mailas senast den 30 juni till klubbmedlemmar och till LCS funktionärer enligt distributionslista.

  

Klubbmästare (KM)  

Klubbmästaren ansvarar för att (Matrikeln: PM för klubbstyrelse):

  1. På- och avanmälningar av medlemmar och gäster tas emot.
  2. Förteckning över närvarande gäster och medlemmar vid mötet lämnas till sekreteraren.
  3. Praktiska arrangemang kring klubbmöten fungerar.

 

 Kassör (K)

Kassören ansvarar för att (Matrikeln: PM för klubbstyrelse):

  1. Klubbens räkenskaper sköts samt att anmäla klubbkonto till LCS Rikskassör.
  2. Medlemsavgifter inkasseras, medlemsavgiften betalas till LCS samt att KOM avgiften betalas till LCS i tid.
  3. Räkenskaperna granskas av revisorerna i god tid före klubbens årsmöte

  

Webbansvarig

    1. Ansvarar för att klubbens hemsida hålls uppdaterad.